miércoles, 21 de mayo de 2014



Quan la imatge ven

Eurovision, aparentment un format caduc i obsolet... ja no resulta nou. Senzillament ja no impacta. Ja ho va dir Darwin, no sobreviuen ni els més forts ni els més intel·ligents, sinó els que millor s'adapten...

Eurovision un any més, ha estat en boca de milions de persones per l'impacte de la imatge de la cantant del país guanyador i de l'escenari del país amfitrió... llibertat d'expressió. 

La guanyadora, Conchita Wurst, amb la seva barba postissa no va deixar indiferent a ningú, i menys amb el contrast del seu vestit de lluentons de tall de sirena amb cua i cabellera negra. Una imatge personal atrevida i transgressora treballada amb delicadesa i amb una posada en escena impecable (naturalitat) del transvestit Thomas Neuwirth, que li ha portat ha guanyar Eurovision.

L'aposta per crear-se una identitat a través d'un producte li ha donat el premi buscat a Conchita. Cal destacar que aquest premi no ha estat imminent sinó que li ha portat un any de proves a decidir-se de portar barba o no, en cadascuna de les seves representacions. Recerca, preparació, proves i integració l'han portat a la seva definitiva imatge artística. 

L'impacte de la seva imatge, agradi o no, ha jugat a favor de Conchita a aconseguir el seu objectiu i repte, guanyar Eurovision. La imatge VEN.


Per això, tampoc va deixar indiferent l'espectacular i glamuros escenari proposat en els pavellons B&W de Copenhagen, jugant en contra l'elevat cost del mateix.

Estarà buscant quelcom més Copenhagen?





Cuando la imagen vende

Eurovision, aparentemente un formato caduco y obsoleto... ya no resulta nuevo. Sencillamente ya no impacta. Darwin dijo, no sobreviven ni los más fuertes ni los más inteligentes, sino los que mejor se adaptan...

Y Eurovision un año más, ha estado en boca de millones de personas por el impacto de la imagen de la cantante del país ganador y del escenario del país anfitrión... libertad de expresión. 

La ganadora, Conchita Wurst, con su barba postiza no dejo indiferente a nadie, y menos con el contraste de su vestido de lentejuelas de corte sirena con cola y melena suelta negra. Una imagen personal atrevida y transgresora trabajada con delicadeza y con una puesta en escena impecable (naturalidad)  por el travestí Thomas Neuwirth, que le ha llevado ha ganar Eurovision.

La apuesta por crearse una identidad a través de un producto le ha dado el premio buscado a Conchita. Cabe destacar que este premio no ha sido inminente sino que le ha llevado un año de pruebas a decidirse de llevar barba o no, en cada una de sus representaciones. Investigación, preparación, pruebas e integración la han llevado a su definitiva imagen artística.  

El impacto de su imagen, guste o no,  ha jugado a favor de Conchita a conseguir su objetivo y reto, ganar Eurovision. La imagen VENDE.


Por ello, tampoco dejó indiferente el espectacular y glamuroso escenario propuesto en los pabellones B&W de Copenhagen, jugando en contra el elevado coste del mismo.

¿Estará buscando algo más Copenhagen?