viernes, 10 de febrero de 2012

Versió en català
Entrevista de treball: Què és una entrevista de treball? Com potenciar la pròpia imatge professional davant de l'entrevistador?

En aquests moments, tots sabem d'algun familiar, amic o conegut que està en procés de cerca de feina. A més, en aquests últims dies, a través dels mitjans de comunicació hem conegut les recents estadístiques de desocupació que no vaig a comentar, i no per fugir de la realitat, sinó per fer una petita aportació per la meva observació laboral. Per aquest motiu,

he volgut començar el blog del 2012 parlant de l'entrevista de treball per analitzar les dues preguntes claus i bàsiques de l'anunciat. Moltes vegades, estem més pendents de què dir, com asseure'ns, com potenciar les competències, etc. i en més d’una ocasió ens oblidem del que és una entrevista de treball i com potenciar la nostra imatge professional acord a la vacant a cobrir. Tingueu en compte que quan hau estat seleccionat per a una entrevista, ja estan interessats en tu.


En aquest post, a més dels meus consells com a consultorad'imatge/formadora de dicic, he volgut fer un pas més enllà en aquest article, i compartir l'opinió de dos grans professionals en el seu sector:


Sra. Pilar Almagro. Directora i emprenedora de Vertisub, empresa pionera i innovadora en serveis en el sector industrial, de la construcció, les telecomunicacions i la mineria.

Sr. Xavier Orozco. Director de Ior Consulting. Empresa líder en Consultoria en RRHH i Organització, Selecció i Head Hunting.


1. Què és una entrevista de treball?


Sra. Pilar Almagro:

Una empresa és un conjunt de persones que s'uneixen per aconseguir alguna cosa (útil) juntes, que soles no podrien. En aquest sentit, una entrevista de treball consisteix en la recerca d'una persona necessària i idònia per a l'assoliment en comú. La valoració ha de ser per ambdues parts, des de l'empresa a l'entrevistat i des de l'entrevistat a l'empresa.


Sr. Xavier Orozco:

És la trobada entre un representant d’una empresa, o el seu consultor, i un possible candidat a ocupar-hi un lloc de treball. El primer per avaluar la capacitat del candidat d’integrarse, en el menys temps possible, al lloc de treballa cobrir. El candidat ha d’avaluar si el projecte professional i personal que l’empresa li ofereix s’adequa al seu pla de desenvolupament previst. És, per tant, un acte d’avaluació mutu. Les dues parts tenen la responsabilitat de preveure si són capaces de donar a l’altra el que pot esperar i necessitar a més, naturalment, d’avaluar el que en volen i poden obtenir.


Sra. Consol Vilar:

Una avaluació de les habilitats professionals i de la teva persona no ho oblideu l'empresa us vol conèixer però vosaltres necessites saber sobre la vacant per la qual sou candidats.


2. Tres consells bàsics per potenciar la imatge professional davant de l'entrevistador?

Sra. Pilar Almagro:

1. Haver estudiat molt bé la companyia.

2.Tenir ben pensat què podria aportar l'entrevistat en aquesta companyia, tant a nivell professional com a personal, estètic, emocional, projecció internacional etc, i també què podria aportar l'empresa a l'entrevistat, a més d'un sou.

3. Il·lusió veritable a entrar a formar part de l'empresa.

Sr. Xavier Orozco:

1. No temer manifestar-nos tal com som, ser el que som. Intentar amagar possibles limitacions o desitjos no farà més que facilitar que tard o d’hora puguem tenir problemes en el procés d’integració i no és quasibé mai bo tenir que fer canvis d’empresa no desitjats.

2. Si revisem la resposta a la pregunta anterior podrà deduir que ens sembla clau que el candidat tingui també una actitud també de seleccionador. Per això ha de tenir clar quin és el pla professional que vol seguir i si l’empresa que l’entrevista pot oferir-li realment les oportunitats necessàries per dur-lo a terme, al menys les que li poden semblar claus.

3. Portar preparada l’entrevista. Sobre tot les preguntes que cal fer a l’empresa per avaluar el punt anterior. Això fa que el candidat es comporti amb més seguretat i l’empresa nota que el candidat sap on va i on vol anar.

Sra. Consol Vilar:

1. Haver estudiat l'empresa i saber a quin tipus d'empresa ens dirigim.

2. Ser un mateix, naturalitat.

3. Demostrar seguretat i credibilitat des del primer moment, conèixer el vostre cv, ser honestos amb les vostres possibilitats a la vacant que us estan oferint és imprescindible per projectar una imatge professional.

Espero que aquests petits consells us ajudin a superar satisfactòriament una entrevista. No oblideu, una entrevista és una avaluació tant per part de l'entrevistador com de l'entrevistat. Estudi de l'empresa. Conèixer les vostres possibilitats professionals. No tenir por de demostrar com sou. Projectar seguretat i credibilitat. Honestedat. Tot això és

imprescindible per tenir èxit en l'entrevista i fer que la vostra imatge professional jugui a favor des del primer a l'últim segon.


Gràcies Pilar i Xavier pels vostres consells professionals per als lectors del blog de dicic.


Escrit per: Consol Vilar. dicic. Barcelona

No hay comentarios:

Publicar un comentario