martes, 6 de abril de 2010

VERSIÓ EN CATALÀ
Escola d'hostaleria i turisme de Girona
El dilluns 22 de març, sobre les 8.50 h. l'entrada de l'escola d'hostaleria i turisme de Girona era repleta d'estudiants amb tres imatges molt diverses:
Alguns dels futurs "xefs" del país embolicats amb les seves bates blanques, pantalons de ratlles blaves, la seva inconfusible gorra blanca i alguns d'ells acompanyats de la seva maleta repleta dels seus estris personals de cuina. Els estudiants de turisme en pràctiques, vestien vestit blau marí, les noies amb samarreta blava amb ratlles blanques i els nois amb camisa blava i corbata. La resta d'estudiants de les diverses àrees que no tenien pràctiques ni l'obligació de l'ús de l'uniforme en aquell moment, havien optat per "looks casuals".

Amb alguns d'ells vaig compartir una "xerrada" de la imatge professional i la seva comunicació, a més de parlar específicament de l'uniforme, indumentària,que a la majoria d'ells els vindrà imposat professionalment.
Portar uniforme, no ha de suposar sentir-se disfressat ni incòmoda per ser la seva indumentària habitual, ha de veure's com a un aliat des del primer dia per aconseguir els seus objectius personals i professionals. Això sí, haurà de ser sempre impecable al igual com la seva imatge externa i les habilitats professionals. Diàriament seran observats i avaluats per diverses persones. La seva imatge professional es convertirà en pública, doncs treballaran directament amb el client, i aquest serà la seva carta de presentació i alhora la de l'empresa.

Interès i curiositat pel tema, espontaneïtat en els seus comentaris i curiositat quan se'ls va comunicar que alguns d'ells podrien veure's en algunes fotos.

Gran interès per part dels professors en donar a conèixer com transmet la imatge als seus alumnes puguin valorar i potenciar la seva imatge professionalment i alhora de l'escola.

Discrepàncies en el valor de la imatge personal, acord final en valorar-la en: eina única i intransferible i potenciant-la adequadament a la situació seria una de les claus per al seu posicionament professional.

Personalment, nou treball amb col·lectiu jove, observar-los i poder conèixer la seva opinió em porta una altra vegada a la mateixa conclusió, continuar treballant perquè la imatge no es vegi superficial, conèixer, veure i analitzar els codis de la imatge per coordinar-los adequadament a les necessitats d'un mateix i així poder potenciar la imatge professional de manera coherent.

Escrit per: Consol Vilar dicic. Barcelona

No hay comentarios:

Publicar un comentario