Deter gent
En publicitat, existeixen sectors (la majoria per desgràcia) que segueixen intentant vendre'ns el mateix producte, amb el mateix missatge des de fa dècades.
No crec que sigui per falta de creativitat per part dels publicistes que tenen la "sort" de rebre aquests encàrrecs, més aviat és un problema per part de les marques de no moure's de la zona de confort en la qual porten instal·lades des de fa molt, molt temps.
Per innovar, per ser creatiu, tampoc es necessita realitzar grans canvis en el missatge, tan sols fa falta tenir una mica d'empatia cap al públic al qual dirigeixes el teu producte, tenir una mica de sensibilitat respecte a la gent.
Per exemple deixeu-nos comentar-vos el cas d'una marca de detergents, que sense fer un canvi espectacular (entenguem "espectacular" com a costós) ha sabut canviar el missatge del seu producte per adaptar-ho a altres necessitats -a part de les pròpies que pot solucionar un detergent- més d'acord amb l'estil de vida que portem avui dia en la nostra societat.
L'anunci, centra el seu missatge en la importància que té avui dia la imatge que projecten les persones, focalitzant-se a la roba que vestim per posteriorment, recordar-nos que el seu detergent cuida com no ho fa cap altre aquesta roba, que és la que projecta una imatge de nosaltres...
Denota l'exercici de reflexió realitzat per la marca per empatizar amb el seu públic, no només cuiden i netegen la nostra roba, sinó que la netegen i la cuiden perquè puguem seguir projectant aquesta imatge que tots i cadascú de nosaltres projectem ens agradi o no. No es pot evitar projectar una imatge.
En un espot de 24 segons, tan sols s'han necessitat els 13 primers segons per donar un gir al missatge i sentenciar de forma magistral -La teva roba, ets tu-, ho argumenten dient-nos que la nostra roba, és el primer que veuen de nosaltres, aquesta "primera impressió" de la qual ja hem parlat en alguna altra ocasió i que no dura amb prou feines uns 7 segons...
La nostra roba som nosaltres. Ho és en la nostra vida professional i personal. És l'altaveu silenciós que diu com som, que facilita informació sobre la nostra actitud, d'una forma conscient o inconscient als nostres interlocutors. Conscients llavors de tot això, no només és important cuidar la nostra roba, sinó també la nostra imatge, la que projectem diàriament i que no podem evitar de cap de les maneres que sigui interpretada per tots aquells que ens envolten.
Fem cas en aquesta ocasió de la publicitat i que els nostres detergents cuidin de la nostra roba, cuidin de la nostra imatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario