Imatge i actitud davant l'entrevista de treball
La majoria de persones realitzem de forma setmanal, o mensual, una compra d'un volum més o menys considerable de productes destinats a poder alimentar-nos i a altres quefers com la neteja de les nostres llars o la higiene personal...
En els prestatges dels llocs on realitzem aquestes compres -ja siguin botigues de barri, supermercats o grans superfícies- esperen desenes de productes de la mateixa categoria, però diferent marca...
Impassibles, només tenen el recurs de captar la nostra atenció mitjançant un packaging que desperti el nostre interès a través del color, la forma, els textos, el preu... Un missatge que s'ha d'adaptar i ha de ser adequat i oportú al client objectiu.
En un procés de selecció, hi ha desenes de candidats preparats al màxim nivell. Professionals recentment llicenciats, professionals en cerca de noves oportunitats i reptes... no deixem de ser un producte en un prestatge amb grans coneixements, competències i aptituds professionals, per tant, quin serà el valor afegit que determini l'elecció final? Preparació. A més de saber diferenciar-se i transmetre coneixements i aptituds davant l'oportunitat... ser professional per dins i per fora. I per a això, es requereix l'adaptació d'una imatge i aptitud concorde als propis reptes i vacants de treball.
Anem acceptar producte com a sinònim d'aspirant, sent així, el primer que s'hauria de tenir en compte són aquells mitjans que publiciten el nostre producte, és a dir, a nosaltres com a professionals. En l'era de les xarxes socials tenim el major aparador que a existit mai per promocionar-se i donar-se a conèixer a tots aquells a els qui pugui interessar el nostre perfil personal i o professional. S'hauria doncs, tenir actualitzat (dades i fotos de perfil) tot allò que interessa mostrar a les xarxes socials i, molt important, allò que no es vulgui fer públic, restringir-ho als contactes que es considerin privats.
Si després de presentar una candidatura, sou seleccionats per a una entrevista personal, voldrà dir que encaixeu amb el perfil que l'empresa està buscant, i estan interessats en vosaltres. Però, l'empresa o seleccionador ha de verificar si la informació del cv i xarxes socials, etc. és real. A més de valorar si és el perfil adequat per a l'empresa en qüestió i recordeu-vos que aquí sereu comparats.
Ara és responsabilitat vostra està preparats per causar la millor impressió a l'hora de realitzar l'entrevista. És el moment de preparar una sèrie d'aspectes que poden ajudar a determinar que sigueu els escollits davant la competència amb una carta de presentació eficaç.
Aquests aspectes serien:
Cura de la imatge personal, expressió corporal i saber estar. Adeqüem la nostra imatge al càrrec ofert.
Actitud positiva i realista concorde als nostres estudis, experiència i competències d'un mateix!
També som entrevistadors, és el moment de fer preguntes de l'oferta en qüestió.
En cas de conèixer l'empresa que realitza l'oferta, estudiar les dades referents a la mateixa, història, filosofia d'empresa, assoliments... estil d'empresa: familiar, innovadora, etc.
Naturalitat. Si bé ens hem d'adaptar per aconseguir un objectiu, mai hem de perdre la nostra pròpia essència.
Una entrevista de treball mai és fàcil, però mai abans s'havien tingut accés a tanta informació, preparació i oportunitat per adaptar-se davant una oportunitat laboral.
“No sobreviuen ni els més forts, ni els més intel·ligents,
si no els que millor s'adapten al canvi”
Charles Darwin
En els prestatges dels llocs on realitzem aquestes compres -ja siguin botigues de barri, supermercats o grans superfícies- esperen desenes de productes de la mateixa categoria, però diferent marca...
Impassibles, només tenen el recurs de captar la nostra atenció mitjançant un packaging que desperti el nostre interès a través del color, la forma, els textos, el preu... Un missatge que s'ha d'adaptar i ha de ser adequat i oportú al client objectiu.
En un procés de selecció, hi ha desenes de candidats preparats al màxim nivell. Professionals recentment llicenciats, professionals en cerca de noves oportunitats i reptes... no deixem de ser un producte en un prestatge amb grans coneixements, competències i aptituds professionals, per tant, quin serà el valor afegit que determini l'elecció final? Preparació. A més de saber diferenciar-se i transmetre coneixements i aptituds davant l'oportunitat... ser professional per dins i per fora. I per a això, es requereix l'adaptació d'una imatge i aptitud concorde als propis reptes i vacants de treball.
Anem acceptar producte com a sinònim d'aspirant, sent així, el primer que s'hauria de tenir en compte són aquells mitjans que publiciten el nostre producte, és a dir, a nosaltres com a professionals. En l'era de les xarxes socials tenim el major aparador que a existit mai per promocionar-se i donar-se a conèixer a tots aquells a els qui pugui interessar el nostre perfil personal i o professional. S'hauria doncs, tenir actualitzat (dades i fotos de perfil) tot allò que interessa mostrar a les xarxes socials i, molt important, allò que no es vulgui fer públic, restringir-ho als contactes que es considerin privats.
Si després de presentar una candidatura, sou seleccionats per a una entrevista personal, voldrà dir que encaixeu amb el perfil que l'empresa està buscant, i estan interessats en vosaltres. Però, l'empresa o seleccionador ha de verificar si la informació del cv i xarxes socials, etc. és real. A més de valorar si és el perfil adequat per a l'empresa en qüestió i recordeu-vos que aquí sereu comparats.
Ara és responsabilitat vostra està preparats per causar la millor impressió a l'hora de realitzar l'entrevista. És el moment de preparar una sèrie d'aspectes que poden ajudar a determinar que sigueu els escollits davant la competència amb una carta de presentació eficaç.
Aquests aspectes serien:
Cura de la imatge personal, expressió corporal i saber estar. Adeqüem la nostra imatge al càrrec ofert.
Actitud positiva i realista concorde als nostres estudis, experiència i competències d'un mateix!
També som entrevistadors, és el moment de fer preguntes de l'oferta en qüestió.
En cas de conèixer l'empresa que realitza l'oferta, estudiar les dades referents a la mateixa, història, filosofia d'empresa, assoliments... estil d'empresa: familiar, innovadora, etc.
Naturalitat. Si bé ens hem d'adaptar per aconseguir un objectiu, mai hem de perdre la nostra pròpia essència.
Una entrevista de treball mai és fàcil, però mai abans s'havien tingut accés a tanta informació, preparació i oportunitat per adaptar-se davant una oportunitat laboral.
“No sobreviuen ni els més forts, ni els més intel·ligents,
si no els que millor s'adapten al canvi”
Charles Darwin
No hay comentarios:
Publicar un comentario