jueves, 6 de febrero de 2014




Imatge i actitud davant l'entrevista de treball


La majoria de persones realitzem de forma setmanal, o mensual, una compra d'un volum més o menys considerable de productes destinats a poder alimentar-nos i a altres quefers com la neteja de les nostres llars o la higiene personal... 

En els prestatges dels llocs on realitzem aquestes compres -ja siguin botigues de barri, supermercats o grans superfícies- esperen desenes de productes de la mateixa categoria, però diferent marca...

Impassibles, només tenen el recurs de captar la nostra atenció mitjançant un packaging que desperti el nostre interès a través del color, la forma, els textos, el preu... Un missatge que s'ha d'adaptar i ha de ser adequat i oportú al client objectiu.

En un procés de selecció, hi ha desenes de candidats preparats al màxim nivell. Professionals recentment llicenciats, professionals en cerca de noves oportunitats i reptes... no deixem de ser un producte en un prestatge amb grans coneixements, competències i aptituds professionals, per tant, quin serà el valor afegit que determini l'elecció final? Preparació. A més de saber diferenciar-se i transmetre coneixements i aptituds davant l'oportunitat... ser professional per dins i per fora. I per a això, es requereix l'adaptació d'una imatge i aptitud concorde als propis reptes i vacants de treball. 

Anem acceptar producte com a sinònim d'aspirant, sent així, el primer que s'hauria de tenir en compte són aquells mitjans que publiciten el nostre producte, és a dir, a nosaltres com a professionals. En l'era de les xarxes socials tenim el major aparador que a existit mai per promocionar-se i donar-se a conèixer a tots aquells a els qui pugui interessar el nostre perfil personal i o professional. S'hauria doncs, tenir actualitzat (dades i fotos de perfil) tot allò que interessa mostrar a les xarxes socials i, molt important, allò que no es vulgui fer públic, restringir-ho als contactes que es considerin privats.

Si després de presentar una candidatura, sou seleccionats per a una entrevista personal, voldrà dir que encaixeu amb el perfil que l'empresa està buscant, i estan interessats en vosaltres. Però, l'empresa o seleccionador ha de verificar si la informació del cv i xarxes socials, etc. és real. A més de valorar si és el perfil adequat per a l'empresa en qüestió i recordeu-vos que aquí sereu comparats. 

Ara és responsabilitat vostra està preparats per causar la millor impressió a l'hora de realitzar l'entrevista. És el moment de preparar una sèrie d'aspectes que poden ajudar a determinar que sigueu els escollits davant la competència amb una carta de presentació eficaç.

Aquests aspectes serien:

Cura de la imatge personal, expressió corporal i saber estar. Adeqüem la nostra imatge al càrrec ofert.

Actitud positiva i realista concorde als nostres estudis, experiència i competències d'un mateix!

També som entrevistadors, és el moment de fer preguntes de l'oferta en qüestió.

En cas de conèixer l'empresa que realitza l'oferta, estudiar les dades referents a la mateixa, història, filosofia d'empresa, assoliments... estil d'empresa: familiar, innovadora, etc.

Naturalitat. Si bé ens hem d'adaptar per aconseguir un objectiu, mai hem de perdre la nostra pròpia essència.



Una entrevista de treball mai és fàcil, però mai abans s'havien tingut accés a tanta informació, preparació i oportunitat per adaptar-se davant una oportunitat laboral.


“No sobreviuen ni els més forts, ni els més intel·ligents,
si no els que millor s'adapten al canvi”


Charles Darwin

No hay comentarios:

Publicar un comentario